maandag 28 januari 2008

Mogelijkheden aan de Fortlaan onderzocht

Van het Wijkservicecentrum Noordwest hoorde ik dat de gemeente opdracht heeft gegeven om te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn aan de Fortlaan. De bedoeling is om zoveel mogelijk van het groen/bosje te behouden. Ook wordt er gekeken naar een andere plek voor bebouwing dan achter de kerk. De plek waar nu het Scouting gebouw staat, behoort tot de mogelijkheden. In bepaalde stukken wordt gesproken over 60 woningen in totaal. Er wordt nu waarschijnlijk uitgegaan van ongeveer 35 woningen.
De gemeente wil proberen voor de zomervakantie een bewonersavond te organiseren.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Gerda,

Ik vond je blog toen ik zocht op de plannen rond het Vechtplantsoen. Ik woon in het Vechtplantsoen (in de buurt van de brug), maar ben pas sinds kort op de hoogte van de plannen.

Ik vroeg me af of je iets weet van de huidige stand van zaken? Zijn er nog steeds plannen en op welke termijn? Gaat het alleen om het gebied rond de werf, of ook om de modderpoel/het bosje tussen werf en kerk? Hoeveel huizen zou het om gaan?

Verder heb ik gelezen dat er ook plannen zijn/waren om flats te bouwen in het groen tussen de flats van het Vechtplantsoen. Heb je daar nog iets van gehoord? Ik vind het maar moeilijk voor te stellen

Heel erg bedankt voor alle informatie op je blog!

Met vriendelijke groet,

Jonas Moons