dinsdag 22 januari 2008

Aanvulling op bericht van 20 januari.

Beste mensen,

Naar aanleiding van een opmerking van een omwonende het volgende. Voor zo ver ik weet, zijn er geen bouwplannen aan het Muiderslotplantsoen. Het gaat om het gebied aan de andere kant van het singeltje, daar waar de kerk staat. Afhankelijk van wat hier, Fortlaan Noord, gaat gebeuren kan het uitzicht voor de bewoners aan het Muiderslotplantsoen anders worden.

De gemeente gaat met de Fortlaan aan de slag, dat is zeker. Wanneer? Dat kan snel zijn, maar het kan ook nog even duren. Wat voor plan er komt, weet ik niet. Misschien zoals het in het Wijkontwikkelingsplan staat, maar het kan ook iets heel anders zijn.
Mij gaat het er om, dat wij als omwonenden niet pas over plannen geïnformeerd worden als we in feite geen/weinig inspraak meer hebben. Als er genoeg animo voor is, zou ik veel eerder aan de gemeente willen laten weten, wat de “buurt” van bouwplannen aan de Fortlaan vindt. Je zou bijvoorbeeld naar het inloopspreekuur van Rinda den Besten, onze wijkwethouder kunnen gaan.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Bebouwing tussen de flats zoals beschreven in het Wijkontwikkelingsplan 2e fase bij C, is een idee geweest van de VVE's Vechtplantsoen om te kijken of hiermee de renovatie kon worden gefinacieerd. Dit is verworpen en is totaal niet meer aan de orde. De renovatie is inmiddels al uitgevoerd en de kosten zijn op andere manieren gedekt.

Bij A zou het gaan om het stukje grond tussen het parkeerterrein van de kerk (eigendom kerk) en de fortlaan. Het gedeelte waar nu bomen staan. Lijkt me een te klein stuk voor enorme bebouwing en mocht de gemeente daar toch willen bouwen vind ik dat geen bezwaar. vergroot alleen maar de sociale controle op een stuk fortlaan waar nu regelmatig autoramen zijn ingeslagen en andere dubieuze praktijken plaatsvinden

Henk zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Henk zei

Mee eens. Het lijkt me wel belangrijk dat het dan een plan wordt dat ook past bij het idee dat de strook langs de vecht een groenstrook moest worden. Dan lijkt het me alleen maar een verbetering. Als de oude huizen e.d. daar weg gaan dan zou er denk ik zeker iets gebouwd kunnen worden dat vergelijkbaar is met de drie flats die nu langs het vechtplantsoen staan.